Två av tre skulle rekommendera oss
Nästan två av tre kunder är ambassadörer som gärna rekommenderar Stockholms studentbostäder till andra studenter. Det innebär att undersökningen visar att ett flertal av studenterna tycker att vi håller vad vi lovar och att vi underlättar för studenterna att agera så hållbart som de önskar i sitt boende.
Ökad nöjdhet
Det är en tydligt högre andel som är nöjda med tillgången till tvättider samt renligheten och fräschheten i det gemensamma köket och korridoren. Det är även en högre andel som är nöjda med hur vi hanterade synpunkten/klagomålet de framförde.
Den kvalitetsfaktor som har högst resultat är kundvård (86). Allt fler kunder instämmer i att Stockholms studentbostäder bedriver ett aktivt hållbarhetsarbete.
*Ovanstående NKI utgår från modellen för SKI (Svenskt Kvalitetsindex). Detta är en vanligt förekommande indexmodell som möjliggör jämförelser mellan olika företag och branscher. Resultaten kommer från en kundundersökning från Nöjd Studbo, som är studentbostadsbranschens kundundersökning. Undersökningen har genomförts under perioden mars till april 2021 av Origo Group.